Δίκτυο Μεταφοράς και Διανομής

Δίκτυο Μεταφοράς και Διανομής

Το φυσικό αέριο μεταφέρεται με δύο τρόπους από τις θέσεις παραγωγής του. Ο ένας είναι μέσα από μεγάλους υπόγειους σωλήνες. Τέτοιοι αγωγοί μπορεί να έχουν μήκος χιλιάδες χιλιόμετρα, όπως όταν συνδέουν τη Σιβηρία με την Ελλάδα. Ο άλλος τρόπος είναι με ειδικά πλοία, που το μεταφέρουν σε υγροποιημένη μορφή. Με την υγροποίησή του, ο όγκος του φυσικού αερίου μειώνεται κατά 600 φορές!

Το δίκτυο αγωγών στην Ελλάδα είναι μεγάλο και επεκτείνεται διαρκώς. Ο πρώτος αγωγός που κατασκευάστηκε συνέδεσε τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα με την Αθήνα, διασχίζοντας τη Μακεδονία, τη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα. Αργότερα ο αγωγός αυτός επεκτάθηκε προς τα ελληνοτουρκικά σύνορα και συνδέθηκε με τον τουρκικό αγωγό. Ο ίδιος αγωγός σύντομα θα συνδεθεί στο ύψος της Κομοτηνής με το βουλγαρικό δίκτυο. Αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται ένας δεύτερος μεγάλος αγωγός, προς την Ιταλία. Αυτός θα διασχίζει τη Βόρεια Ελλάδα μέχρι τη Θεσπρωτία και θα συνεχίζεται υποθαλάσσια μέχρι το Ότραντο της Ιταλίας. Ενδιαμέσως, θα συνδεθεί με την Αλβανία και την ΠΓΔΜ.

Από το δίκτυο μεταφοράς στο δίκτυο της πόλης

Η Ελλάδα προμηθεύεται υγροποιημένο φυσικό αέριο από την Αλγερία. Τα πλοία που το μεταφέρουν έρχονται στη Ρεβυθούσα, ένα νησάκι του Σαρωνικού, κοντά στη Σαλαμίνα και τα παράλια της Μεγαρίδας. Στη Ρεβυθούσα λειτουργεί ένας μεγάλος τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ). Εκεί, η πρώτη ύλη αποθηκεύεται, μετατρέπεται πάλι σε αέριο και τροφοδοτεί το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου. Υπάρχουν σχέδια για την κατασκευή και δεύτερου τερματικού σταθμού ΥΦΑ, στην περιοχή της Θάσου.

Γενικά, μπορούμε να πούμε ότι το δίκτυο αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου σε μεγάλες αποστάσεις θυμίζει τα δίκτυα σιδηροδρόμων ή αυτοκινητοδρόμων. Στις πόλεις όμως, το δίκτυο φυσικού αερίου λειτουργεί όπως ακριβώς το δίκτυο του νερού ή του ηλεκτρικού, δηλαδή μας προσφέρει συνεχή, άμεση παροχή. Χωρίς αυτά τα αστικά δίκτυα δεν θα μπορούσαμε να έχουμε φυσικό αέριο στο σπίτι μας. Στην Ελλάδα, την ευθύνη λειτουργίας των αστικών δικτύων την έχουν αυτόνομες εταιρείες: μία για την Αθήνα, μία για τη Θεσσαλονίκη και μία για τη Θεσσαλία (Λάρισα και Βόλος). Τα δίκτυα στις πόλεις αυτές γίνονται ολοένα μεγαλύτερα.

Print Friendly Version of this page

Δίκτυο Μεταφοράς και Διανομής
Μία πρωτοβουλία της Δ.ΕΠ.Α